יש בוודאי זיליון טקסטים שנכתבו למודעות מכירה, ע"י זיליון קופירייטרים, שלכל אחד שיטות ודרכים משלו. ועדיין לכל הטקסטים הטובים יש מרכיבים זהים.
הנה עשרים הדברות לכתיבת קופי פרסומי משכנע ואפקטיבי:
1. הלקוח הוא המלך. לא המוצר, לא השירות, לא החברה. המודעה שלך צריכה לעסוק בלקוח. בצרכיו ברצונותיו במאווייו - ואיך הוא יוכל למלא אותם.
2. התרכז (פוקוס)! המודעה שלך צריכה להתרכז ברעיון אחד מרכזי. יותר מדי רעיונות באותה מודעה, ישאירו את הצרכן שלך מבולבל, והמסר שלך יישאר לא זכיר.
3. הפרסום הכי טוב הוא ויזואלי. העין קודם כל מצלמת ואחר-כך קוראת. אם לא תפסת אותה מיד - יכול להיות שפספסת אותה לתמיד.
4. פנה לצרכן בשמו. אם אתה יודע מיהו - פנה אליו בשמו. אם לא - המילה "אתה" היא הפניה החזקה והמושכת ביותר.
5. השתמש במילים שמושכות תשומת לב. מילים כמו: חדש, עכשיו, רק, בלבד, בטוח, פשוט, סודי, מוכח, קל, פשוט, חסכון, כסף, היחידי, הראשון - מושכות בממוצע הרבה יותר תשומת לב. המילה "חינם", היא כנראה המילה שמושכת הכי הרבה תשומת לב.
6. ז'רגון. אם אתה בוחר להשתמש בז'רגון, השתמש בז'רגון של הלקוח ולא של המוצר או המפרסם. לדוגמא: אם אתה מוכר מערכת מחשב לסטודיו לעיצוב - דבר בז'רגון של מעצבים ולא של מחשבים.
7. תהיה ענייני. אל תחשוש מכותרת עניינית, מפורשת ולא מוצפנת. לפעמים הדבר הנכון ביותר הוא להגיד את האמת בקול רם, ברור וצלול.
8. אל תשעמם! אף אחד עוד לא קנה מתוך שיעמום. תכתוב חכם, הגון ואנרגטי.
9. השתמש בהומור בחוכמה. הומור הוא דרך נפלא לתקשר עם אנשים - השתמש בו, אבל אל תגזים. אל תהיה ליצן.
10. תפרש ותדגים. אל תדבר בכלליות. אם כתבת "עמיד בטלטולים", תסביר: "בנוי מפלדת טיטניום, ואינו נשבר גם בנפילות מבניינים גבוהים".
11. אל תתנשא. דבר לצרכן כחבר ולא כהורה או מורה. הפגן אמפתיה לבעיותיו ורצונותיו.
12. היה אמין. אנשים ספקניים לגבי מפרסמים ופרסומות, מוסס את ספקנותם. אמור אמת. אל תגזים ואל תיתן להם סיבה לחשוד באמיתות דבריך.
13. שלוש זה כוח. "מצחיק, חכם, ומעניין", "שוטף, מקרצף, ומייבש" - סופרלטיבים (ולא רק סופרלטיבים) עובדים טוב יותר בשלשות. זה זורם, זה מתנגן. זה משכנע.
14. תן את המידע החשוב ביותר בהתחלה ואח"כ בדירוג יורד את שאר הנקודות החשובות. חלק מהקוראים ינטשו מתישהו, השתדל שיקבלו את האינפורמציה החשובה ביותר לפני שהם נוטשים.
15. קצר. כתוב טקסט קצר. לא יותר מעשר מילים בשורה. לא יותר מעשרה משפטים בפיסקה.
16. היה מדויק. ציין עובדות, מספרים, אחוזים. זה יוסיף לאמינות שלך - וישכנע יותר. אל תאמר: "השימוש במוצר יקצר את זמן העבודה" - אמור: "השימוש במוצר יקצר את זמן העבודה ב-30%".
17. השאר רווח בין פיסקה לפיסקה. החלל הלבן שבין הפסקאות מחלק את הטקסט הארוך למקטעים קריאים ועוזר לעין לנוע בתוך הטקסט.
18. רעיו אחד בפסקה. בכל פיסקה התרכז ברעיו מרכזי אחד.
19. הדגש מילים חשובות. "עזור" לקורא לזהות מה חשוב יותר. השתמש בהדגשות בולד, באותיות נטויות, בהדגשות קו תחתון, ובאנגלית - גם באותיות גדולות (CAPS).
20. השורה האחרונה היא שורה חשובה. שמור מסר חזק לשורה האחרונה. חזרה על הרעיון האחד והמשכנע ביותר, או קריאה לתגובה - יכולים להיות שורה אחרונה מצויינת.
הנה עשרים הדברות לכתיבת קופי פרסומי משכנע ואפקטיבי:
1. הלקוח הוא המלך. לא המוצר, לא השירות, לא החברה. המודעה שלך צריכה לעסוק בלקוח. בצרכיו ברצונותיו במאווייו - ואיך הוא יוכל למלא אותם.
2. התרכז (פוקוס)! המודעה שלך צריכה להתרכז ברעיון אחד מרכזי. יותר מדי רעיונות באותה מודעה, ישאירו את הצרכן שלך מבולבל, והמסר שלך יישאר לא זכיר.
3. הפרסום הכי טוב הוא ויזואלי. העין קודם כל מצלמת ואחר-כך קוראת. אם לא תפסת אותה מיד - יכול להיות שפספסת אותה לתמיד.
4. פנה לצרכן בשמו. אם אתה יודע מיהו - פנה אליו בשמו. אם לא - המילה "אתה" היא הפניה החזקה והמושכת ביותר.
5. השתמש במילים שמושכות תשומת לב. מילים כמו: חדש, עכשיו, רק, בלבד, בטוח, פשוט, סודי, מוכח, קל, פשוט, חסכון, כסף, היחידי, הראשון - מושכות בממוצע הרבה יותר תשומת לב. המילה "חינם", היא כנראה המילה שמושכת הכי הרבה תשומת לב.
6. ז'רגון. אם אתה בוחר להשתמש בז'רגון, השתמש בז'רגון של הלקוח ולא של המוצר או המפרסם. לדוגמא: אם אתה מוכר מערכת מחשב לסטודיו לעיצוב - דבר בז'רגון של מעצבים ולא של מחשבים.
7. תהיה ענייני. אל תחשוש מכותרת עניינית, מפורשת ולא מוצפנת. לפעמים הדבר הנכון ביותר הוא להגיד את האמת בקול רם, ברור וצלול.
8. אל תשעמם! אף אחד עוד לא קנה מתוך שיעמום. תכתוב חכם, הגון ואנרגטי.
9. השתמש בהומור בחוכמה. הומור הוא דרך נפלא לתקשר עם אנשים - השתמש בו, אבל אל תגזים. אל תהיה ליצן.
10. תפרש ותדגים. אל תדבר בכלליות. אם כתבת "עמיד בטלטולים", תסביר: "בנוי מפלדת טיטניום, ואינו נשבר גם בנפילות מבניינים גבוהים".
11. אל תתנשא. דבר לצרכן כחבר ולא כהורה או מורה. הפגן אמפתיה לבעיותיו ורצונותיו.
12. היה אמין. אנשים ספקניים לגבי מפרסמים ופרסומות, מוסס את ספקנותם. אמור אמת. אל תגזים ואל תיתן להם סיבה לחשוד באמיתות דבריך.
13. שלוש זה כוח. "מצחיק, חכם, ומעניין", "שוטף, מקרצף, ומייבש" - סופרלטיבים (ולא רק סופרלטיבים) עובדים טוב יותר בשלשות. זה זורם, זה מתנגן. זה משכנע.
14. תן את המידע החשוב ביותר בהתחלה ואח"כ בדירוג יורד את שאר הנקודות החשובות. חלק מהקוראים ינטשו מתישהו, השתדל שיקבלו את האינפורמציה החשובה ביותר לפני שהם נוטשים.
15. קצר. כתוב טקסט קצר. לא יותר מעשר מילים בשורה. לא יותר מעשרה משפטים בפיסקה.
16. היה מדויק. ציין עובדות, מספרים, אחוזים. זה יוסיף לאמינות שלך - וישכנע יותר. אל תאמר: "השימוש במוצר יקצר את זמן העבודה" - אמור: "השימוש במוצר יקצר את זמן העבודה ב-30%".
17. השאר רווח בין פיסקה לפיסקה. החלל הלבן שבין הפסקאות מחלק את הטקסט הארוך למקטעים קריאים ועוזר לעין לנוע בתוך הטקסט.
18. רעיו אחד בפסקה. בכל פיסקה התרכז ברעיו מרכזי אחד.
19. הדגש מילים חשובות. "עזור" לקורא לזהות מה חשוב יותר. השתמש בהדגשות בולד, באותיות נטויות, בהדגשות קו תחתון, ובאנגלית - גם באותיות גדולות (CAPS).
20. השורה האחרונה היא שורה חשובה. שמור מסר חזק לשורה האחרונה. חזרה על הרעיון האחד והמשכנע ביותר, או קריאה לתגובה - יכולים להיות שורה אחרונה מצויינת.
י' קורן הוא מנהל קריאטיב במשרדי פרסום כבר כ-20 שנה.
מרצה וכותב על פרסום, ועל קריאטיב בפרסום. מומחה בבניית מותגים, ובטיפול, שיקום ותחזוקת מותגים, פרסום ובניית קמפיינים ב-Google AdWords.
www.yudkoren.co.il
מרצה וכותב על פרסום, ועל קריאטיב בפרסום. מומחה בבניית מותגים, ובטיפול, שיקום ותחזוקת מותגים, פרסום ובניית קמפיינים ב-Google AdWords.
www.yudkoren.co.il